LaFerrari 1/24 vélemény

Mióta Kínában gyártják a Bburago modelleket, 1/32 méretnél nagyobb autókat nem szereztem be. Egyetlen kivétel volt eddig az ajándékba kapott Porsche 911 Carrera S 1/24 méretben, barna színben, ami nagy kedvencem. Így hiánypótló volt a tavaly év végén, szintén ajándékba kapott piros LaFerrari 1/24.

A Bburagot is tulajdonló May Cheong Group 2014 novemberében nagy bejelentést tett: kizárólagos megállapodást kötött a Ferrarival, melynek értelmében 2015 januárjától kizárólag a vállalatcsoport márkái gyárthatnak és forgalmazhatnak új Ferrari modelleket. A Bburago mellett az MCG másik márkája, a Maisto neve alatt is jelennek meg Ferrarik, többek között RC modellek formájában is. Ennek a hírnek nem minden gyűjtő örült, mondván, a Bburago nem mindig hozza más nemes gyártók minőségét, részletességét. Ugyanakkor azt se felejtsük el, hogy a Bburago nagyobb modelljei sokszor jóval olcsóbbak más gyártók autóinál. Ráadásul létezik a Bburagonak a Signature sorozata, ami már elég részletes modelleket kínál, igaz ezeknek már meg is kérik az árát.

A LaFerrari amit most jobban szemügyre veszünk a Bburago Ferrari Race & Play sorozat tagja, úgymond ez az alap széria az olasz modellgyártónál. Nekem a piros színű modell van meg, 1/24 méretben még fehér színben jelent meg. A doboz design jól néz ki, piros és fekete alapszíneket használ, és megtalálhatók rajta az olasz zászló színei is. Sajnos az én dobozom vélhetően szállítás közben megsérült, kicsit bevan horpadva. Ennél a méretnél már alap a műanyag talpazat, amihez két csavar rögzíti a modellt. A talpazatra a Bburago logója és a modell típusa van felmatricázva, az én példányomnál nem sikerült ez teljesen eldolgozni, az egyik vége fel is akar kicsit válni.

A festéssel megvagyok elégedve, sőt: nekem sokkal jobban bejönnek az új modellek fényesebb, metál fényezései, mint a régebbi modellek kevésbé csillogó festései. Abban sajnos nincs változás, hogy autón a gyár emblémája továbbra is csak matrica. A régi olasz modelleknél, legalábbis az 1/18 méretű Ferrariknál legalább a hátsó Ferrari embléma és a Ferrari felirat fémhatású műanyag volt, a LaFerrari hátulján ez szintén matrica. Mondanom sem kell, menyivel jobban nézne ki egy kézzel fogható, háromdimenziós logó, mint ez a matrica. Sajnos az autó oldalsó irányjelzői is matricából vannak, pont mint régen, és nem műanyagból, mint az autó többi lámpateste. Viszont nagyon jól néznek ki a modell kerekei: az egyedi felnik úgy néznek mint a valódi autón, látszanak a hűtött féktárcsák, sőt ami régen nem volt jellemző az olasz Bburago modellekre, látszanak az autó féknyergei is. A hátsó kerekek befelé dőlnek, az első kerekek pedig jobbra és balra forgathatók. Ami viszont kár, hogy a kormánnyal nem lehet mozgatni a kerekeket, pedig régen ez a lehetőség az 1/24 modelleknél is adott volt. Az autó tükrei valódi tükörként funkcionálnak.

Az autó alváza nem nagy szám, bár túl sok látnivaló az igazi autón sem lehet. Viszont alulról látszik (meg persze hátulról is), ahogy a két hátsó kerék befelé dől, nagyon vagány. Egyébként az alváz anyaga gyengébb minőségű műanyag mint régen, ez mindegyik méretarányú Bburago modellről elmondható. A diffúzor kivan alakítva, illetve a két darab duplakipufogó vég van még rálökve az autó hátuljára. Az autó motorja ugye hátul található, így a karosszéria alatt nem megy végig kipufogórendszer. Apropó, motor. Szerencsére az autó hátulja, a gépháztető nyitható, így közelebbről is szemügyrevehető az erőforrás, nem csak a hátsó ablakon keresztül. Nincs minden apró részlet kidolgozva, de a lényeg látszik, és az interneten rákeresve nagyjából meg is felel a valóságnak. Viszont semmi más nem nyílik sajnos az autón. A két oldalajtó nyithatóságát elvárná azért az ember egy 1/24 méretű modellnél, de sajnos ez most elmaradt. Így nehezebben látszik a belső tér, pedig látszik, hogy teljesen nem hanyagolták el azt. Kidolgozták az üléseket, a közép boxot, a kormányt, a műszerfalat, a belső tükröt, valamennyire az ajtók kárpitjait is. Valószínűleg ezért sem mozgatja a kormány az autó kerekeit, mert így alig lehet csak hozzáférni.

Az 1/24 méretű modelleket, így a Ferrarikat is 5.500-6.000 Ft körül szokták árulni a hazai boltok, akciókor még egy ezressel olcsóbban is. Összességében azt kell mondjam, ennyi pénzt simán megér a LaFerrari modellje. Szép autó, látványos darabja a nappalinak, egy ennél aprólékosabban kidolgozott modellért pedig mélyen zsebbe kellene nyúlni.